ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل گران‌فروشی (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) فهرست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + فهرست تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است قفل واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، در دولت سیزدهم شکسته شد طلا و سکه در بازار مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان در دولت سیزدهم هستیم نرخ طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جزئیات نرخ اجاره‌بها در منطقه فرامرز عباسی مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای متقاضیان وام قرض‌الحسنه + جزئیات سرنوشت تعطیلی شنبه‌ها چه شد؟ + فیلم ایران در تولید گندم به پایداری رسید «اعتبار مالیاتی» ابتکار دولت برای حمایت از شرکت‌های  دانش بنیان‌ بازگشت طلافروش‌های مشهدی به بازار | پلمب‌ها باز شد چرا سود سهام عدالت برای برخی افراد واریز نشد؟ شرایط فروش ۲ محصول سایپا برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده اعلام شد | اسامی خودرو‌ها و زمان تحویل جزئیات پرداخت مالیات ۱۴۰۲ در ۱۵ قسط مساوی قیمت طلا در بازار جهانی امروز چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) احتمال تغییر حقوق کارگران جزئیاتی جدید از ادامه طرح کالابرگ الکترونیک فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) کفن فروش: کارتخوان نداریم، کارت به کارت کنید! پلمب یک میوه‌فروشی در خیابان فرامرز عباسی مشهد فرصت انتخاب خودرو‌های وارداتی امشب به پایان می‌رسد واردات گوشی‌های اپل آزاد می‌شود؟ + سند (۹ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی در حوزه ساخت مسکن | واگذاری سهیمه ۵۰ هزار واحد مسکونی مشهدی‌ها

  • کد خبر: ۱۷۷۷۶۱
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی در حوزه ساخت مسکن | واگذاری سهیمه ۵۰ هزار واحد مسکونی مشهدی‌ها
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: انتظار ما ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن است که وام ۵۵۰ میلیون تومانی در شبکه بانکی پرداخت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدایی درخصوص نهضت ملی مسکن اظهار داشت:  نهضت ملی مسکن یک طرح بزرگ و فراگیر است. یک نیاز مبرم و غیرقابل انکار است. سالهاست مسئله مسکن مورد توجه دولت‌ها بودت و راهکار‌هایی نیز در این زمینه دیده شده است.  

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه جهش ملی مسکن را به استان‌ها ابلاغ کرد. نهضت ملی مسکن در بخش‌های مختلفی در حال اجرا است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به عنوان یک بزرگ ۳۹۱ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است. ثبت نام‌ها نیز شروع و ۱۲۰ هزار نفر واجد شرایط نهایی دیده شده اند.  

خدایی تصریح کرد: مسکن حمایتی یعنی گروهی که دولت زمین ۹۹ ساله و تسهیلات و‌خدمات لازم را ارائه می‌دهد. مسکن روستایی بخش دوم است که در حال انجام است. بخش سوم ساخت مسکن در محلات و بافت فرسوده و ناکارآمد است. در مشهد و استان حجم زیادی بافت فرسوده داریم. همچنین گروه چهارم مسکن گروه خودمالکین است که زمین دارند، اما توان ساخت ندارند که به آن‌ها تسهیلاتی ارائه می‌شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه در حال انجام است محصول خدمت رسانی بخش‌های مختلف و ادارت مختلف‌است. کار سختی است، اما وقتی آثار آن را میبینیم امید بخش است. ۴۰ میلیون متر مربع زمین در سطح استان تامین کرده‌ایم، ۱۵ برابر مسکن مهر الحاق زمین به شهر‌ها داشته ایم.  

وی ادامه داد: تا این لحظه ۹۵ هزار پروانه ساختمانی داشته ایم و ۴۷ هزار واحد در مرحله ساخت است. از این ۱۸۰ هزار واحد ۱۶۰ هزار واحد مربوط به مسکن حمایتی است و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش روستایی واگذار شده است. ۸۰ درصد برنامه راه و شهرسازی در واگذاری زمین به مردم را محقق کرده‌ایم. در بخش واگذاری زمین به مردم جزو ۳ استان اول کشور هستیم و در حوزه واگذاری زمین روستایی تنها استان هستیم. در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشور و در حوزه تسهیلات روستایی رتبه اول هستیم. در حوزه خودمالکین جزو رتبه‌های میانی هستیم که نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه است.  

خدایی گفت: نیشابور جزو اولویت‌های ما در استان است. زمین خوبی نیز انتخاب شد و‌امیدواریم طی هفته‌های آینده مشکل زمین حل شود. همچنین یک سایت ۳۶ هکتاری در قالب ۴ هزار واحد در سال ساخت است؛ لذا طی دو ماه آینده شهرنیشابور زمین‌ها واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه معلولان نیز سهمیه‌های ویژه‌ای دیده شده است. در چند شهر زمین بزرگتر دیده شده تا امکان راه‌اندازی اشتغال خانگی داشته باشد.  

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات بانکی دغدغه مهمی داریم. وام ۲۰۰ میلیون تومان ارزان قیمت است و میدانیم که کفاف ساخت مسکن را نمی‌دهد؛ لذا پیشنهاد میکنیم نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.  

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند شهر به دلیل ویژگی‌های اقلیمی و بزرگ‌مالکان چالش‌هایی داشته‌ایم. جلساتی در این زمینه برگزار شده و مشکل شهرستان نقاب هم حل شده است و مردم می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.  

وی در خصوص مسکن مهر گفت: ۹۵ درصد مسکن مهر محقق شده است. از ابتدای دولت نیز در حال تکمیل و واگذاری است و ۵-۶ هزار واحد دیگر نیز تا چندماه آینده واگذار خواهد شد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سهیمه ۵۰ هزار واحد برای مردم مشهد در شهر گلبهار است که تا کنون ۳۰ هزار واحد واگذار شده است.  
تسهیلاتی که واگذار خواهد شد در قالب تسهیلات کلانشهر است.  

خدایی در باره سهم شهرستان‌ها نیز گفت: شهرستان‌های بزرگتر مثل مشهد در اولویت واگذاری است. سهم مشهد عمدتا در شهر‌های جدید است. شهرستان‌های دیگر مثل تربت حیدریه و کاشمر و نیشابور زمین یا تامین یا در حال واگذاری است. حتی شهری را داریم که یک متقاضی دارد و زمین نیز به این فرد در حال واگذاری است.  

وی افزود: مشارکت خود مردم در ساخت و پیگیری خودشان اهمیت دارد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: درگز از شهرستان‌های پر فراز و‌نشیب بود که بالاخره زمین آن مشخص شده است و مشکل خاصی در این شهرستان نیز وجود ندارد و تاکید میکنیم این شهر فعال‌تر شود.  

وی درباره عدم همکاری برخی بانک‌ها در این زمینه گفت: آنچه انتظار ما از همه دستگاه‌ها از جمله شبکه بانکی است، ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن مخصوصا دریافت تسهیلات است. گلایه‌های خودمان را اعلام کردیم و خوشبختانه اصلاح رویه صورت گرفت.  

به گفته وی، در مسکن روستایی‌مشکلی نداریم و در بخش شهری به همه بانک‌ها ابلاغ شده و وام ۵۵۰ میلیون تومانی نیز پرداخت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->